سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یه مدته دوستان اصرار دارن در مورد کالر آی دی و سرویس تن و پالس و کارت های تلفن و اس ام اس و اینجور چیزا بنویسم.

راستش اگه حوصلتون سر نره من حرفی ندارم. آخه معمولا این بحثای فنی برای مردم خسته کننده هست اما....    خوب وبلاگه دیگه! بالا سمت راست یه دکمه ضربدر قرمزم داره.

خانمی سوال کرده که اگه بخوام سیستم شماره گیری تلفنم رو از پالس به تم تبدیل کنم باید چکار کنم؟

ببینید این مسئله هیچ ربطی به سرویسهای مخابرات نداره. مخابرات برای اینکه مقصد شما رو بفهمه به دو روش عملیات شماره گیری رو قبول میکنه.

روش پالسPulse: در این روش ارتباط تلفن شما با مخابرات به تعداد معین در فواصل کوتاه و منظم قطع و وصل میشه. مثلا اگر 2 بار پشت سر هم قطع و وصل بشه مخابرات میفهمه منظور شما عدد 2 هست. در حقیقت با شمارش این پالس ها اعداد رو میفهمه. برای عدد صفر هم ده بار قطع و وصل لازمه که مدت زمان استاندارد این قطع و وصل ها 200 الی 300 میلی ثانیه هست. خوب حالا باید فهمیده باشید چطور میشه با تلفن های سکه ای قدیمی بدون پول تلفن زد، بله به ازای اعداد شمارتون منظم رو قطع کن میزنید. یه بار تو خیابون تصادف شده بود و من برای زنگ زدن به اورژانس سکه نداشتم. رفتم تو یه مغازه و شروع کردم اعداد1و 1و 5 رو با این روش جلوی صاحب مغازه گرفتم. بعد با اورژانس صحبت کردم. طرف چشماش داش میزد بیرون. این روش هنوز هم کار میکنه اما منسوخ شده چون هم سرعتش کنده هم احتمال خطا داره.

روش تنTone: در این روش از دو فرکانس صوتی در هم مخلوط شده استفاده می کنند(DTMF) و برای هر یک از اعداد 0 الی 9 یک فرکانس استاندارد در دنیا قرارداد شده . این صدا همون صدائی هست که در اکثر شماره گیر تلفن ها می شنوید. این روش سرعت بالائی داره و خطا هم نمیکنه. یک نکته جالب: این صدا از اکثر موبایل ها بیرون میاد و چون شما میتونید از طریق دهنی هر صدائی رو سوار خط کنید و به مخابرات برسونید در نتیجه میتونید با قرار دادن گوشی موبایلتون روی دهنی تلفن عملیات شماره گیری رو از موبایل به تلفن منتقل کنید. تا چند سال پیش که اکثر تلفن ها تن نداشتند من واسه کنترل پیامگیرم از راه دور همچنین تلفن بانک از طریق دهنی با یک وسیله بنام پاکت تن دیالر استفاده میکردم. آقا هر کی این تیکه آخرو متوجه نشد بگه..

خوب حالا متوجه شدید که روش ارسال شماره به گوشی شما مربوط میشه نه مخابرات.

اون خانم هم چون گوشیشون سیگنو است این کد را روی گوشیشون اجرا کنند: فلش- یازده- پانصدو نود- دکمه تکرار- صفر-سی و پنج-فلش

اما کالر آی دی: ارسال شماره شما به مخاطبتون از طریق مرکز تلفن مخابرات محلتون انجام میشه و تمام مراکز دیجیتال در ایران موظف به ارسال شماره مشترکانشان هستند. مگر مشترکین خاص (مناطق نظامی-شخصیتها-سیاسی-امنیتی). این کار به چند روش انجام میشه: روش DTMF که همون تن هست. در این روش کل شماره شما بین زنگ اول و دوم بصورت سریال پشت سر هم به مخاطب ارسال میشه و دستگاه نمایشگر مخاطب این تن ها رو آشکار و بر روی نمایشگر نشان میده. روش دیگر هم روش FSK هست که در حقیقت یک فرکانس ماوراء صوتی همراه با اولین زنگ به مخاطب ارسال میشود که این روش جدید تر هست و میشه همراه با این فرکانس اطلاعات ساعت و تاریخ رو هم به مشترک ارسال کرد تا ساعت و تاریخ دستگاه نمایشگر مخاطب بطور خودکار تنظیم شود. یه روش دیگه هم هست که چون تو ایران استفاده نمیشه منم توضیح نمیدم. و این رو هم بگم هر کسی ادعا کرد من یک دستگاهی دارم یا یک کدی بلدم و .... بدونید به قول باجناقم کلهم کشکاُ و پنیرا.

روشهایی رو که میشه شمارتون نیفته باشه واسه پست بعد.

حالا همین فردا ببینید این مقاله منو ملت کپی میکنند تو سایتا و وبلاگاشون اسم خودشونم میزارن روش. به همین دلیل:

لعنت بر پدر و مادر کسی که در این مکان آشغال بریزد و یا این مقاله رو بدون ذکر منبع کپی کند


نوشته شده در  شنبه 85/9/18ساعت  1:8 صبح  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

با سلام به تمام بازدید کننده ها و دوستانی که به من لطف دارند. راستش این روزا یه کم سرم شلوغه اما فکر کنم بی انصافیه بگم حتی 5 دقیقه وقت ندارم آپدیت کنم.

 دوستی در مورد شماره سریال گوشی سوال کرده بود.

شماره سریال گوشی یا همون کد IME در حقیقت مثل آی پی و شماره شناسه یک کامپیوتره و همانطور که رایانه شما با این عدد در اینترنت شناخته میشه، گوشی همراه شما هم با این شماره وارد شبکه موبایل میشه و در حقیقت مخابرات شمارو با شماره خط موبایلتون و شماره سریال گوشیتون میشناسه. خوب طبیعیه که اگر مخابرات این شماره سریال رو در شبکش تعریف نکنه یا بلوکه کنه خوب موبایل شما نمیتونه با جائی تماس بگیره یا کسی به شما زنگ بزنه.

خوب این مورد خوبیه که مخابرات بتونه گوشیهائی رو که دزدی هستند شماره سریالشون رو بلوکه کنه.

اما باید عرض کنم دستگاه های فلشر موبایل یا همون باکس که موبایل فروشها دارند و باهاش فلش گوشی هارو عوض میکنند و به عنوان مثال فلش فارسی تو گوشی میریزند که گوشی فارسی بشه، قادره که شماره سریال رو عوض کنه. حتی قبل از اینکه نسل باکس های فلشر بیاد تو بازار من یادمه با کابلی که به پورت سریال وصل میشد توسط نرم افزار UST شماره سریال سامسونگ ها رو عوض میکردم تا اگر احیانا مشکل شبکه از شماره سریال هست رفع بشه. نمیدونم تونستم منظورمو بیان کنم یا نه؟


نوشته شده در  چهارشنبه 85/8/17ساعت  3:4 عصر  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

در صورتی که در قرارداد اولیه‌، مجوز واگذاری سرویس عدم نمایشگر شماره به شرکت ایرانسل ارایه نشده باشد، با این تخلف آشکار برخورد خواهد شد.
یک مقام بلندپایه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با (سیتنا)، با اشاره به واگذاری سرویس عدم نمایشگر شماره به برخی مشترکان تلفن همراه ایرانسل از سوی اپراتور دوم، این رخداد را قابل بررسی دانست و اظهار داشت: در صورتی که تخلف ایرانسل در این زمینه به صورت حقوقی روشن شود، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و افراد می‌توانند به سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی شکایت کرده و شکایات نیز رسیدگی می‌شود.
وی، با اشاره به برخی دیدگاه‌ها مبنی بر افزایش مزاحمت‌های تلفنی در صورت عدم نمایش شماره‌ی فرد تماس‌گیرنده، تصریح کرد: با توجه به این موضوع که تمامی شماره‌های تماس‌گیرندگان تلفن‌های همراه در شرکت مخابرات ثبت می‌شود و امکان پیگیری آن از طریق مخابرات امکان‌پذیر است، در نتیجه عدم نمایش شماره‌‌ی تماس‌گیرنده نمی‌تواند در مزاحمت‌های تلفنی و ایجاد اختلال در نظم اجتماعی تاثیرگذار باشد.
این مقام بلندپایه، افزود: البته در سطح مقررات مخابرات بین‌المللی و قوانین ITU، داشتن عدم نمایشگر شماره‌ی تلفن همراه، جزو حقوق مسلم هر شهروندی محسوب می‌شود؛ ضمن آن‌که در قوانین عادی نیز هیچگونه محدودیتی در خصوص ارایه‌ی سرویس عدم نمایشگر شماره‌ی تلفن وجود ندارد. منبع:itanalyze.ir


نوشته شده در  جمعه 85/8/12ساعت  11:54 صبح  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

متاسفانه اطلاع رسانی شرکت مخابرات ایران خیلی ضعیفه به طوریکه بعضا زحمات این شرکت را هم کم نتیجه میکنه. والا من که خیر سرم بهم میگن مهندس موبایل و با شنیدن هر کلمه ای که به تلفن و موبایل مربوط میشه گوشام دراز میشه بعضی وقتا اطلاعات خبریم راجع به سرویسدهی مخابرات ناقص میمونه یا بعد از اینکه یک ربع قرن از اون سرویس گذشت خبرش به من میرسه اونم توسط الهامات یا با پیک چاپار و خلاصه... شرکت مخابرات ایران متلک...

1-انتقال مکالمه
2-انتظار مکالمه
3-شماره‌گیری سریع
4-مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر
5-سرویس بیدار باش
6-سرویس نمایشگر شماره CallerID

1-انتقال مکالمه ( call diverting )[دایورت] :با این سرویس می‌توانید هنگامی که با تلفن شما تماس گرفته می‌شود مکالمه را به یک خط دیگر ثابت یا همراه منتقل کنید.این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای ؛ مجهز به سیستم تن انجام شدنی است...
نحوه استفاده از این سرویس اینطوریه که :
# شماره مورد نظر*21*

بعد از زدن این کد صدایی که می شنوید فرق خواهد کرد ... این یعنی اینکه خط شما دایورت شده است...
برای غیر فعال کردن هم باید باز گوشی رو بردارید (در این حالت باز همان صدای مخصوص شنیده میشود) و بعد #21# بزنید ... ولی باز این صدا رو خواهید شنید ...کافیه فقط یکبار گوشی رو قطع کنی و بعد اگه گوشی رو بردارید همون صدای بوق آزاد رو میشنوید... که نشان دهنده اینه که خط از حالت دایورت خارج شده...

2-سرویس انتظار مکالمه ( call waiting )[پشت خط]:هنگام مکالمه شخص دیگری به شما تلفن می‌زند صدای بوق ضعیفی به گوشتان می‌رسد و شما را آگاه می‌کند شما می‌توانید با کمک این سرویس مکالمه اول خود را موقتاً قطع و با شخص ثالث صحیح کنید پس از خاتمه ی مکالمه یا در حین مکالمه می‌توانید مجدداً با شخص اول به صحبت خود ادامه دهید.
برای استفاده از این سرویس شما باید بهنگام شنیدن صدای بوق ضعیف با فشار دادن دگمه Flash در تلفنهای دیجیتال و با قطع و وصل کردن در تلفنهای آنالوگ با نفر سوم تماس برقرار کنید... برای بازگشت به گفتگوی اول میتوانید همین کار را تکرار کنید...

3-شماره‌گیری سریع ( speed dealing ):
برای اجتناب از وقوع اشتباه در شماره‌گیری و صرفه جویی در وقت با دادن شماره های دو رقمی به حافظه مخابرات میتونید از این سیستم بهره ببرید..
این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای مجهز به سیستم تن انجام شدنی است.
برای استفاده از این امکان باید دستور زیر رو بکار ببرید :
برای ایجاد کد دو رقمی :# شماره مورد نظر* کد دو رقمی *51*
بعد از وارد کردن این دستور حالا شما میتونید بعد از برداشتن گوشی با زدن کد دو رقمی** شماره ای رو که قبلا به آن داده اید را شماره گیری کنید...
برای حذف یک شماره از یک کد دو رقمی و تغییر آن میتوانید از دستور زیر استفاده کنید :
# کد دو رقمی *51*
برای غیر فعال کردن همه این کدهای دو رقمی باید از کد #55# استفاده کنید...

4-انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر ( call forwarding) :
برای این که تماس گیرندگان با بوق اشغال مواجه نشوند ، می‌توانید یک یا چند شماره تلفن خود را به مرکز تلفن مربوط اعلام کنید که در صورت اشغال بودن هر یک از شماره‌ها ارتباط به طور خودکار به شماره‌های بعدی منتقل شود.
این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای مجهز به سیستم تن انجام شدنی است.
برای استفاده از این حالت باید بعد از برداشتن گوشی کد #43* رو بزنید ... برای غیر فعال کردن این حالت باید کد #43# رو بزنید...

5-سرویس بیدار باش :
با اشتراک این سرویس زنگ تلفن در ساعت مشخص شده به صدا در می‌آید .
این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای مجهز به سیستم تن انجام شدنی ست .
برای استفاده از این حالت باید از روش زیر استفاده کنید...
ابتدا *55* رو بزنید بعد بترتیب ساعت و دقیقه را وارد کنید و در آخر # را بزنید...
مثلا میخواهیم در ساعت 14:38 تلفن زنگ بزند ...این کد را میزنیم :
1438#*55*
برای غیر فعال کردن این سرویس باید کد #55# را بزنید....

6- سرویس نمایشگر شماره CallerID :
اینم که دیگه همه میدونن و نیاز به توضیح نداره.....

7-دایورت بعد از 5 زنگ :
این امکان رو سایت مخابرات بهش اصلا اشاره نکرده ولی من بهتون آموزش میدم که چکار کنید تا بعد از 4 بار زنگ خوردن گوشی و جواب ندادن به گوشی در زنگ 5 ام تلفن دایورت بشه رویه شماره مورد نظر...
برای استفاده از این سرویس شما باید از کد زیر استفاده کنید:
# شماره مورد نظر*65*
طبق معمول برای غیر فعال کردن این امکان باید کد #65# رو وارد کنید...


البته همین سرویسهای رایگان در مورد موبایل هم وجود داره که اگه فرصت شد راجع به اون هم مینویسم


نوشته شده در  یکشنبه 85/7/30ساعت  11:50 عصر  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

مدتها بود میخواستم یه مقاله در مورد جی پی اس بنویسم؛ ولی تنبلیم میشد تا آخرش این مقاله به من ایمیل شد. منم یه اصلاحاتی روش انجام دادم و تقدیم شما میکنم.

GPS مخفف Global Position System بمعنی سیستم موقعیت یاب جهانی است و این سیستم تشکیل شده است از یک شبکه 24 ماهواره ای در مدار زمین که توسط وزارت دفاع دولت آمریکا پشتیبانی میشود. هـدف اصـلی و اولـیـه از طـراحـی GPS ، اهـداف نـظامـی بـوده امـا از ســال 1980 به بـعــد بـرای اسـتـفاده های غــیر نـــــظامی نیز در دسترس قرار گرفت.   
 GPS در تمام شرایط بصورت 24 ساعت در شبانه روز و در تمام دنیا قابل استفاده می باشد . و هیچ گونه بهائی بابت  این خدمات اخذ نمی شود. ضمنا شنیدم که شما هر کجای دنیا باشید حد اقل سه تا از این ماهواره ها شما رو می بینند .

 GPS چطور کارمی کند ؟ 
ماهواره های GPS هر روز دوبار در یک مدار دقیق دور زمین میگردند و سیگنال های حاوی اطلاعات را به زمین می فرستند.
GPS براساس مقایسه زمان ارسال و دریافت سیگنال توسط یک ماهواره کار می کند . اختلاف زمان مشخص می کند که گیرندة GPS چقدر از ماهواره دور است . حال با انداره گیری مسافت از چند ماهواره گیرندة GPS میتواند موقعیت کاربر را مشخص نموده حتی روی نقشه الکترو نیکی نمایش دهد. 
یک گیرندة GPS بایستی حداقل سیگنالهای 3 ماهواره را برای تعیین دقیق 2 موقعیت (طول و عرض جغرافیایی ) یک شیء دریافت نماید و سیگنالهای 4 ماهواره یا بیشتر میتواند 3 موقعیت (طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا ) را نشان دهد. 
هم چنین ازGPS میتوان برای اندازه گیری سرعت، جهت یابی، جستجو، مسافرت طولانی، کروکی مسافت طی شده، ‌رفتن به مقصد، زمان طلوع و غروب خورشید و غیره نیز استفاده کرد .
سیستم ماهواره ای GPS: 
 24 ماهواره در بخش های مختلف فضای زمین در مداری خاص با فاصله حدود 12000 مایلی بالای سر ما قرار گرفته است؛ آنها با یک سرعت ثابت در حرکتند و در هر 24 ساعت دوبار دور زمین را با سرعتی معادل 7000 مایل در ساعت  می گردند.
ماهواره های GPS توسط انرژی خورشیدی تغذیه میشوند آنها مجهز به باطریهای قابل شارژ اتوماتیک برای زمانهای بارندگی یا خورشید گرفتگی می باشند.
yocket booster های کوچک روی هر ماهواره آنها را دریک مسیر پروازی صحیح نگهداری می کنند.

از ماهواره های GPS بیشتر بدانید:
 
- اولین ماهواره GPS در سال 1978 با موفقیت به فضا پرتاب شد.
- درسال 1994 تمامی 24 ماهواره در مدار زمین قرار گرفت.
- هر ماهواره برای 10 سال مأموریت ساخته میشود و پس از طی این زمان حتماً بایستی ماهواره دیگر جایگزین گردد.
- وزن یک ماهواره GPS حدود 2000 پوند (معادل 907 کیلو گرم ) با 17 فوت عرض (18/5متر)می باشد.
- قدرت انتقال آنها هم 50 وات یا کمتر می باشد. 

GPS انواع مختلفی دارد؛ از نمونه هائی که به کامپیوتر نیاز دارند و نمونه های دستی گرفته تا نمونه های حرفه ای که دارای یک صفحه نمایش بزرگ هستند و اطلاعات نقشه اکثر شهرها و روستا های جهان را دارند؛ که طبق تحقیق من مارک گارمین (Garmin) بهترین مارک دنیاست.


یک GPS دستی ارزان قیمت میتواند کار شما را راه بیندازد و مدتها شما را سرگرم کند.

از کجا می توانیم یک GPS تهیه کنیم ؟

شما میتوانید با بنده تماس بگیرید تا در این مورد به شما مشاوره رایگان بدهم.


نوشته شده در  جمعه 85/7/21ساعت  3:14 صبح  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

آقا زبونم مو در آورد بس که به مردم گفتم، بازم میبینم ملت عکس العمل خوبی در برابر حوادثی که برای موبایلشون پیش میاد ندارن و موجب خسارت زدن به خودشون و در نهایت اسراف میشن

اصلا به نظر من ان الانسان لفی خسر اینجا هم معنا میده

آقا براتون بگم که زمانی که من مغازه داشتم انواع حوادث موبایل رو مشاهده نمودم از زمین خوردگی و آب خوردگی بگیرید تا آش خوردگی و شیر خوردگی و گازوئیل خوردگی وگلاب به روتون مستراب خوردگی

اما اکثر مشتریها یه برخورد کاملا ناشیانه با قضیه دارن و بیشتر این مشتریها باید فکر یه گوشی نو باشن اما اگر به نصیحت حقیر گوش بدید مطمئنا ضرر نمیکنید.

حتی الامکان یه بند گردنی بخرید و هنگام ورود به دست به آب و آش بهم زدن جهب گشایش بخت گوشی رو بندازید گردنتون آخه معمولا گوشی های موبایل زود از حول حلیم میفتن تو دیگ و ضمنا از بوی بد زود سرگیجه میگیرن و قش میکنن بطرف ... آقا گلاب بروتون

حالا اگر گوشیتون افتاد تو آب  فورا باطریشو جدا کنید و اگر نجس شده آبش بکشید (البته بعد از باز شدن هم باید آبش کشید) بعد حتما یا به تعمیر کار مراجعه کنید یا اگر شم فنی دارید درشو باز کنید و در اینجا اگرچیزی غیر از آب پاک  داخلش رفته بدون ترس تمام قسمتهاروغیر از میکروفون با آب بشورید اما اگر ال سی دی خیس نشده سعی کنید خیسش نکنید بعد با باد گرم خشکش کنید و مادر بورد و قسمتهای جدا شدنی مثل بیزر زنگ و کپسول گوشی و دهنی رو با الکل سفید بشورید در اینجا میتونید از یه مسواک بدرد نخور کمک بگیرید اگر هم ال سی دی خیس شده یا مجبور شدید بشوریدش با احتیاط لایه های نازک رفلکتور(مثل کاعذ سفید و شفاف) رو به ترتیب که یادتون نره بیارید بیرون و لک آب رو کاملا با دستمال از بین ببرید. حالا مادر بورد و بقیه کیت ها رو کاملا حرارت باد داغ بدید تا آبی که زیر آی سی ها و چیپ ست ها رفته بخار بشه و بعد با ذره بین کاملا مدارات را بازرسی کنید و در صورت مشاهده سولفاته (پودر سفید و یا آبی و سبز که بر اثر جریان الکتریسیته باعث خوردگی مدار میشود)  با تینر شماره 10000(از فروشگاههای رنگ تهیه کنید) و مسواک کاملا بشورید. من به شما پیشنهاد میکنم یه روز یا حد اقل یه نصفه روز مدار را در هوای باز (بهتره آفتاب بخوره) بزارید بعد درشو ببندید.

اگر باطری رو به موقع جدا نکنید سولفاته فرمون مدارات رو میبره(به لحجه ما یعنی پدر مدارات رو در میاره)

بارها شده دیدم مشتری گوشیش افتاده تو آب برش داشته گذاشتش جلو آفتاب یا بخاری ماشین بعد باطریشو جا زده دیده روشن میشه کیف کرده اما بعد از یک هفته که عملیات سولفاته به پایان رسید میبینه گوشیش اطفار میاد یا گربه میرقصونه

آقا بار آخره که میگم آب همون لحضه کاری نمیکنه بعد از یکی دو هفته پدر گوشی رو در میاره ها !!!

داشتم میرفتم یه مسئله یادم اومد اگر با همسرتون دعواتون شد فورن گوشی رو خاموش کرده از دم دست بردارید و اگر هم بطرفتون پرتاب کردن خیلی سریع بی خیال کمکهای اولیه بشین و جا خالی بدین که تو صورت بخوره خرجش بالاتره(قابل توجه زوجهای بی اعصاب معصاب)


نوشته شده در  یکشنبه 85/2/17ساعت  2:6 صبح  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

با سلام به همه خوانندگان وبلاگ مهندس موبایل
و با عرض پوزش از تاخیر در آپدیت
بعضی از دوستان سوال کرده اند که چرا آپدیت نمیکنی؟
اول به این دلیل که تغییر شغل دادم و سرم خیلی شلوغه دوم بعضی از وبلاگنویسان کم لطف مطالبی رو که بعضا ساعتها وقت گذاشتم و نوشتم رو کپی میکنن تو وبلاگشون و به اسم خودشون با افتخار ثبت میکنن.
مانند همین مقاله آخری که در وبلاگ سیمبیان کپی شده
از طرف دیگه نظرات شما دوستان هم بسیار امید دهنده است که از این بابت هم بسیار گله مندم
اما به هر حال تلاش میکنم که سریعتر مطلب بدم
و اما مطلب جدید:
طبق تحقیق بنده وقتی مسیج سرویس سنتر تهران با ترافیک مواجه شد مخابرات تهران دست به دامن شیراز شد و قسمتی از بار کمر شکن اس ام اس ایران رو رو دوش شیراز انداختن
اما سرویس سنتر شیراز با تهران یه فرقایی میکنه از جمله:
خدمات اون علاوه بر مسیج دادن پی ام زدن  به کاربر یاهو ایمیل زدن به افراد ارسال آیات قرآن به دیگران تست آنلاین یا آفلاین بودن کاربر یاهو اطلاعات آب و هوای تمام دنیا ووووو که امروز طریقه ارسال پیام به مسنجر یاهو رو توضیح میدم
برای ارسال پی ام به کاربر یاهواز موبایلتان ابتدا شماره مرکز خدمات اس ام اس موبایلتان را از009891100500 به شماره009891100510 تغییر داده یا یک مرکز خدمات جدید تعریف کنید سپس به شماره 711 این اس ام اس رو ارسال کنید:

YM yahooID message

مثال:   YM xxxmme salam mohandese mobile mamnoon فقط فاصله ها (space) را رعایت کنیداگر باز هم متوجه نشدید با بنده به شماره09122534550 تماس بگیرید تا واضحتر بگم. فقط خواهشا از ساعت9صبح تا 10 شب تماس بگیرید و غیر از این ساعات نه تماس ونه اس ام اس رو هرگز جواب نمیدم


نوشته شده در  پنج شنبه 84/10/22ساعت  12:41 عصر  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کاهش مصرف برق و بهینه سازی مصرف برق
ضبط مکالمات تلفنی
عیدی به مسافران نوروزی
نرم افزار مناسک حج
مختل کننده‌ تلفن‌های همراه
[عناوین آرشیوشده]