سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با سلام به تمام بازدید کننده ها و دوستانی که به من لطف دارند. راستش این روزا یه کم سرم شلوغه اما فکر کنم بی انصافیه بگم حتی 5 دقیقه وقت ندارم آپدیت کنم.

 دوستی در مورد شماره سریال گوشی سوال کرده بود.

شماره سریال گوشی یا همون کد IME در حقیقت مثل آی پی و شماره شناسه یک کامپیوتره و همانطور که رایانه شما با این عدد در اینترنت شناخته میشه، گوشی همراه شما هم با این شماره وارد شبکه موبایل میشه و در حقیقت مخابرات شمارو با شماره خط موبایلتون و شماره سریال گوشیتون میشناسه. خوب طبیعیه که اگر مخابرات این شماره سریال رو در شبکش تعریف نکنه یا بلوکه کنه خوب موبایل شما نمیتونه با جائی تماس بگیره یا کسی به شما زنگ بزنه.

خوب این مورد خوبیه که مخابرات بتونه گوشیهائی رو که دزدی هستند شماره سریالشون رو بلوکه کنه.

اما باید عرض کنم دستگاه های فلشر موبایل یا همون باکس که موبایل فروشها دارند و باهاش فلش گوشی هارو عوض میکنند و به عنوان مثال فلش فارسی تو گوشی میریزند که گوشی فارسی بشه، قادره که شماره سریال رو عوض کنه. حتی قبل از اینکه نسل باکس های فلشر بیاد تو بازار من یادمه با کابلی که به پورت سریال وصل میشد توسط نرم افزار UST شماره سریال سامسونگ ها رو عوض میکردم تا اگر احیانا مشکل شبکه از شماره سریال هست رفع بشه. نمیدونم تونستم منظورمو بیان کنم یا نه؟


نوشته شده در  چهارشنبه 85/8/17ساعت  3:4 عصر  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کاهش مصرف برق و بهینه سازی مصرف برق
ضبط مکالمات تلفنی
عیدی به مسافران نوروزی
نرم افزار مناسک حج
مختل کننده‌ تلفن‌های همراه
[عناوین آرشیوشده]