سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کارشناسان ضد ویروس در حال تحقیق درباره اسب تراجان جدیدی هستند که می تواند نسبت به ویروس Carib کبیر تهدید فراگیرتری برای تلفن های همراه باشد.
به گزارش بخش خبر شبکه http://www.iritn.com به نقل ازNews.com،این نرم افزار بداندیش که Comm Warrior نام دارد و از طرف بعضی از شرکت های ضد ویروس به عنوان ویروس معرفی شده است ، نسخه ای از سیستم عامل Symbian،‌را که روی گوشی های Servies 60 نوکیا نصب است را مورد هدف قرار می دهد. شرکت هایی بین المللی F-Secure و Simworks و سایر شرکت های امنیتی روز دوشنبه گزارشهایی درباره این تهدید منتشر کرده بودند.
ویروس CommWarrior با ارسال پیام هایی از طریق ارتباطات بی سیم بلوتوس و سرویس پیام چند رسانه ای(MMS) سعی در انتشار خود دارد ، برخلاف ویروس کبیر که تنها از بلوتوس برای تکثیر استفاده می کرد.
با وجودیکه CommWarrior تنها تلفن های سری 60 نوکیا را آلوده می کند ام اشرکت های اریکسون موتورولاو سایر شرکت ها فناوری همراهی به نام MMS برای ارسال پیام های متنی طراحی کرده اند که در ضمن شامل تصاویر و فایل های صوتی و تصویری است.
به گفته محققان فناوری MMS که پیام های متنی را در سراسر جهان مخابره می کند برد بیشتری نسبت به سیستم عامل بلوتوس دارد و بنابراین سریعتر می تواند پیام ها را مخابر ه کند . ویروس های فناوری MMS بیشتر شبیه کرم های ایمیل پیگل، مای دوم سوپیگ و سایر کرم هاست. یک ویروس MMS می تواند در عرض چند ساعت به سراسر دنیا ارسال شود بنابراین از این نظر بسیار خطرناک است .
ویروس CommWarriorنرم افزار دایرکتوری تلفن های نوکیا را آلوده می کند. این ویروس به طور اتفاقی یک پروفایل دایرکتوری را انتخاب می کند و یک کپی از خودش را به آن شخص ارسال می کند. این ویروس می تواند به هر ابزار مکانیکی بی سیم یا کامپیوتر نیز فرستاده می شود اما اگر دستگاه مجهز به نرم افزار Servies 60 Symbian نباشد آلوده نمی شود. برای اینکه این تراجان خودش را راه اندازی کند دریافت کننده این ویروس باید ویروس CommWarrior را بپذیرد و دانلود کند.
این تراجان برای فریب دادن کاربر برای باز کردن فایلش بیش از 20 پیام متفاوت است . این پیام ها شامل متنی است که شبیه نرم افزارهای قانونی به روز رسانی Symbian به نظر می رسد. پیام ها می تواند حتی عکس هایی مربوط به هرزه نگاری کودکان نیز باشد.

نوشته شده در  چهارشنبه 84/1/31ساعت  1:30 صبح  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

بعد از کرم Cabir که نام خود را به عنوان اولین کرم و ویروس موبایل های دارای سیستم عامل Symbian معرفی و ثبت کرد ، نوبت به دومین ویروس از این نوع رسیده است . ویروس جدید که Skulls ( جمجمه ها ) نام دارد تا حدودی مخرب تر از مورد اول است .

ویروس Skulls که در حقیقت از نوع موسوم به Trojan است میتواند در صورت نشستن روی سیستم گوشی موبایل برنامه های سیستمی موجود در آن را از بین برده و یا آیکون آنها را با آیکون مخصوص خود جایگزین نماید .

بنا به گفته مدیران شرکت F-secure این ویروس در ابتدا در داخل یک برنامه مدیریت theme برای موبایل های نوکیا که دارای سیستم عامل Symbian هستند و به صورت فایل های نصب با پسوند sis ، نوشته شده است و بعد از نصب روی گوشی موبایل افراد و اجرای آن می تواند قسمتهای مخرب مورد نظر خود را اجرا کند . افراد بسیار کمی این برنامه را داونلود و اجرا کرده اند . یکی از دلایل آن اطلاع رسانی بسیار سریع در برابر این ویروس بوده است .

یکی از اخبار خوب برای این برنامه این می تواند باشد که یک ویروس و یا کرم کامل نیست و نمی تواند تکثیر شده و از موبایلی روی موبایل دیگر انتقال یابد . همچنین نمی تواند برنامه های نصب شده توسط کاربران را پاک و یا آلوده کند و همانطور که گفته شد تاثیر آن روی برنامه های سیستمی Symbian است .

طریقه پاک کردن این برنامه در صورتیکه برنامه دیگر مدیریت فایل روی موبایل خود نصب نکرده باشید کمی مشکل است . دلیل این موضوع خراب شدن برنامه File Manager اصلی سیستم عامل Symbian است که به شما امکان نمی دهد هیچ کاری روی برنامه های موجود روی گوشی تان کار کنید . در این حالت تنها راه موجود فقط Master Reset است که باعث می شود اطلاعات سیستم به حالت اولیه کارخانه بازگردد . تنها مشکل این کار این است که اطلاعات نصب شده و وارد شده توسط دارنده گوشی از بین می رود . اما در صورتیکه برنامه مدیریت فایلی قبلا نصب کرده اید ، می توانید این ویروس را پاک کنید .


نوشته شده در  سه شنبه 84/1/23ساعت  1:15 عصر  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کاهش مصرف برق و بهینه سازی مصرف برق
ضبط مکالمات تلفنی
عیدی به مسافران نوروزی
نرم افزار مناسک حج
مختل کننده‌ تلفن‌های همراه
[عناوین آرشیوشده]