سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بعد از کرم Cabir که نام خود را به عنوان اولین کرم و ویروس موبایل های دارای سیستم عامل Symbian معرفی و ثبت کرد ، نوبت به دومین ویروس از این نوع رسیده است . ویروس جدید که Skulls ( جمجمه ها ) نام دارد تا حدودی مخرب تر از مورد اول است .

ویروس Skulls که در حقیقت از نوع موسوم به Trojan است میتواند در صورت نشستن روی سیستم گوشی موبایل برنامه های سیستمی موجود در آن را از بین برده و یا آیکون آنها را با آیکون مخصوص خود جایگزین نماید .

بنا به گفته مدیران شرکت F-secure این ویروس در ابتدا در داخل یک برنامه مدیریت theme برای موبایل های نوکیا که دارای سیستم عامل Symbian هستند و به صورت فایل های نصب با پسوند sis ، نوشته شده است و بعد از نصب روی گوشی موبایل افراد و اجرای آن می تواند قسمتهای مخرب مورد نظر خود را اجرا کند . افراد بسیار کمی این برنامه را داونلود و اجرا کرده اند . یکی از دلایل آن اطلاع رسانی بسیار سریع در برابر این ویروس بوده است .

یکی از اخبار خوب برای این برنامه این می تواند باشد که یک ویروس و یا کرم کامل نیست و نمی تواند تکثیر شده و از موبایلی روی موبایل دیگر انتقال یابد . همچنین نمی تواند برنامه های نصب شده توسط کاربران را پاک و یا آلوده کند و همانطور که گفته شد تاثیر آن روی برنامه های سیستمی Symbian است .

طریقه پاک کردن این برنامه در صورتیکه برنامه دیگر مدیریت فایل روی موبایل خود نصب نکرده باشید کمی مشکل است . دلیل این موضوع خراب شدن برنامه File Manager اصلی سیستم عامل Symbian است که به شما امکان نمی دهد هیچ کاری روی برنامه های موجود روی گوشی تان کار کنید . در این حالت تنها راه موجود فقط Master Reset است که باعث می شود اطلاعات سیستم به حالت اولیه کارخانه بازگردد . تنها مشکل این کار این است که اطلاعات نصب شده و وارد شده توسط دارنده گوشی از بین می رود . اما در صورتیکه برنامه مدیریت فایلی قبلا نصب کرده اید ، می توانید این ویروس را پاک کنید .


نوشته شده در  سه شنبه 84/1/23ساعت  1:15 عصر  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کاهش مصرف برق و بهینه سازی مصرف برق
ضبط مکالمات تلفنی
عیدی به مسافران نوروزی
نرم افزار مناسک حج
مختل کننده‌ تلفن‌های همراه
[عناوین آرشیوشده]