سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رییس کمیته مخابرات و ارتباطات مجلس شورای اسلامی گفت: «قیمت فعلی تلفن سیار عادلانه نیست و شرکت مخابرات ایران در آینده مجبور میشود که قیمت آن را کاهش دهد.»

    بنا به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، محمدرضا علی حسینی نماینده نهاوند با اشاره به ارائه خدمات تلفن همراه از سوی شرکت مخابرات از سال 73، افزود: «طراحی ارائه این خدمات به دلیل جامع نبودن با اشکال مواجه شد.»
وی یادآور شد: «شبکه باید به صورت دینامیک و پویا طراحی میشد و طراحان آن را به طور دائمی بهروز میکردند، در حالی که طراحی تلفن سیار کشور متوقف بود، لذا اختلال در موبایلها افزایش مییافت.»
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با مقایسه کشورهایی که همزمان با ایران از سیستم جیافام (جیاسام)استفاده کردند و سیستم موبایل آنها نیز همزمان آغاز شد، وضعیت آنها را به مراتب بهتر از ما دانست و گفت: «در حال حاضر در آمریکا با جمعیت 250 میلیون نفری حدود 110 میلیون خط موبایل، ایتالیا با 50 میلیون نفر جمعیت بیش از 29 میلیون خط موبایل، کره با 60 میلیون نفر جمعیت حدود 27 میلیون خط فعال است. و در ایران با بیش از 60 میلیون نفر جمعیت اندکی بیش از 2 میلیون خط فعال وجود دارد.»
    وی تصریح کرد: «از میان 40 کشور دنیا که سیستم جیافام(جیاسام) استفاده میکنند، ایران مقام آخر را داراست و این در شرایطی است که تلفن سیار آنها استاندارد بوده ولی این خدمات در ایران استاندارد نیست. اخیرا شرکت مخابرات اقدام به جذب مشاور خارجی نموده و خواستار بررسی و رسیدگی مشکلات اساسی است، قطعا اگر یک ضمانت اجرایی و همت جدی وجود داشته باشد، مشکلات قابل حل خواهد بود.»
    علی حسینی ادامه داد: «یکی از راه حلهای اساسی این است که ضمن استفاده از تخصصهای خارجی، از نظرات کارشناسان داخلی ذیربط نیز بهره گرفته شود. زیرا کارشناسان بسیار توانمندی در سیستم موبایل کشور وجود دارد که باید به آنها بها داده شود.»
    وی در مورد قیمت تلفنهای سیار اعلام کرد: «تلفن سیار اصولا در دنیا مجانی است و در واقع قیمت ناچیزی دارد. قیمت سیمکارت تلفنهای ماهوارهای که از طریق ماهواره ثریا بوسیله کشورهای عربی ارائه میشود و در ایران نیز مورد استفاده است 25 هزار تومان است. البته قیمت پالس و هزینههای ماهانه آن بیشتر از مبلغی است که در ایران اخذ میشود. در حال حاضر قیمت موبایل به دلیل محدودیت تعداد آن بالاست و گرنه اگر 5 میلیون خط موبایل در کشور وجود داشته باشد دیگر هیچ کس 500 هزار تومان برای خرید موبایل پرداخت نمیکند در سال جاری 20 درصد قیمت موبایل کاهش یافته است و حدود 460 هزار تومان به قیمت دولتی عرضه میشود.»
    به گفته وی مجلس در قانون بودجه سال جاری 20 درصد حق مالیاتی آن را حذف کرد لذا در حال حاضر دولت نمیتواند موبایل را با قیمت بیش از 460 هزار تومان عرضه کند. اگر چه این مبلغ نیز بسیار بالا است زیرا قیمت تمام شده موبایل 200 دلار است، به عبارت بهتر هر مبلغی بیش از 160 تا 150 هزار تومان که از مردم اخذ شود پول اضافی است. موبایل از ابتدا حدود 200 هزار تومان هزینه داشت که این رقم به 150 تا 160 هزار تومان رسیده است.»


نوشته شده در  پنج شنبه 84/3/5ساعت  10:1 صبح  توسط مهدی عدالت 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کاهش مصرف برق و بهینه سازی مصرف برق
ضبط مکالمات تلفنی
عیدی به مسافران نوروزی
نرم افزار مناسک حج
مختل کننده‌ تلفن‌های همراه
[عناوین آرشیوشده]